پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 16 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۳۹:۱۵

انتقادات داخلی از دولت هند به دلیل کاهش خرید نفت از ایران

باشگاه خبری فراساحل: حزب کنگره هند با انتقاد از دولت نارندرا مودی، به دلیل کاهش خرید نفت از ایران در ماه ژوئن گفت، این اقدام نشان می‌دهد نخست وزیر هند یک «ببر کاغذی» است که تسلیم فشارهای آمریکا شده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه خبری پی تی آی، حزب کنگره هند با انتقاد از دولت نارندرا مودی، به دلیل کاهش خرید نفت از ایران در ماه ژوئن گفت، این اقدام نشان می‌دهد نخست وزیر هند یک «ببر کاغذی» است که تسلیم فشارهای آمریکا شده است. آمارهای به دست آمده از منابع دولتی و صنعتی نشان می‌دهد، میزان خرید نفت هند از ایران در ماه ژوئن، بیش از 25 درصد کاهش داشته، اما برخی از محموله‌های بارگیری شده در ماه گذشته قرار است در ماه جاری به بنادر هند برسد. جایویر شرگیل، سخنگوی حزب کنگره هند گفت، کاهش خرید نفت از ایران یک بار دیگر ثابت می‌کند که سیاست خارجی نارندرا مودی، نخست وزیر هند «سردرگم است و دور خود می‌چرخد.»

وی افزود، نخست وزیر «یک بار دیگر» زمانی که سخن از کنترل قیمت سوخت به میان آمد، منافع آمریکا را به منافع ملی هند ترجیح داد. این سیاستمدار هندی گفت، کاهش خرید نفت از ایران به معنای کاهش مستقیم قدرت خرید مردم عادی، کاهش عرضه، افزایش قیمت سوخت و تشدید کسری حساب جاری هند است. شرگیل گفت: « دولت هند در زمینه نفت سیاست منحصر به فردی اتخاذ کرده که سودش به جیب دولت و زیانش به جیب شما می‌رود.» «کاهش خرید نفت از ایران نشان می‌دهد مودی یک ببر کاغذی است که تسلیم فشار آمریکا شده است.» شرگیل همچنین گفت، کاهش خرید نفت از ایران از چند جهت به مصرف کننده هندی لطمه می‌زند. وی گفت، دولت هند باید به وضوح اعلام کند که چگونه جای خالی نفت ایران را پر خواهد کرد. «هند نباید استقلال عمل خود در تصمیم گیری‌های سیاسی را به دولت آمریکا تسلیم کند. چرا نخست وزیر به آمریکا اجازه می‌دهد که تصمیمات سیاسی خود را به دولت هند دیکته کند در حالی که این تصمیمات باید از سوی همه مصرف کنندگان هندی اتخاذ شود؟»



  کد خبر : 5610
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :